דרך הגב: טיפים יעילים לכאבי גב

דרך הגב: טיפים יעילים לכאבי גב

דרך הגב: טיפים יעילים לכאבי גב

יש לכם גב! טיפים מצוינים ופשוטים לטיפול בכאבי גב

מי מאתנו לא סובל לעתים מכאבי גב? כאבי גב, ע"פ מחקרים רבים, הם מהבעיות הרפואיות הנפוצות ביותר, כ-80% מהאוכלוסייה סובלים מהם בתדירות משתנה. ישנם גורמים רבים שתורמים להופעת כאבי גב – פציעות, מחלות, נטייה גנטית ועוד.

הכל על הגב שלכם?...
מה קורה בסביבת העבודה שלכם, ומה ההשפעה של הדבר על הגב?

אחת ההשפעות הבולטות ביותר היא של סביבת העבודה, שבה אנו מבלים שעות רבות מדי יום. זה נכון גם לסביבת עבודה משרדית שבה אנו מבלים זמן רב בישיבה רוב היום, ובוודאי לסביבת עבודה שכרוכה בפעילות פיזית או בעמידה ממושכת.
כיצד עבודה רגילה בישיבה יכולה לגרום לנזקים? הנה התשובה: העומס המצטבר במשך חודשים ושנים גורם למיקרו-טראומות ברקמת שלד-שריר בעמוד השדרה ולהיחלשות השריר והרקמה. עומס מתמשך על הדיסק הבין חולייתי גורם לעלייה בלחץ על הדיסק, הסיבים הטבעתיים נמתחים לצדדים ומתחילה ירידה בנפח הדיסק. מצב זה גורם לעומס יתר על גופי החוליות, שחיקה ועומס יתר על המפרקים, הרצועות, ובהמשך ללחץ על רקמות עצביות.
עבודה נכונה עם הגוף יכולה למנוע עומסים מיותרים על נקודות התורפה בגוף, לשפר את היציבה, למנוע בזבוז אנרגיה, ולתרום משמעותית לאיכות חיינו. התורה שעוסקת בעיצוב סביבת העבודה המיטבית נקראת ארגונומיה, והיא עוסקת בדרכים השונות להפחתת עומסים העשויים לגרום לפגיעה גופנית. הכוונה היא בעיקר לפגיעות במערכת שריר-שלד אך גם במערכות נוספות כגון עיניים, כלי דם, עצבים – ולהפחתת עומסים מנטליים.

כיצד יכולה אם כן ארגונומיה לסייע במניעת כאבי גב? תחילה נבין טוב יותר ממה הכאבים נגרמים:

יציבה לקויה גורמת לעומסים גדולים יותר על אזורים מסוימים בגב התחתון והעליון מאשר באזורים אחרים – ובכך יוצרת חוסר איזון במנח הגוף ובעבודת השרירים.
מבנה גרמי (מבנה השלד) עלול לגרום לאסימטריה בגוף.
אופן העבודה (גופנית ונפשית) עשוי לגרום לניצול אנרגטי לקוי ולמתח.
ירידה בכוח ובגמישות גורמים לחולשת שרירים ולאורך שרירים משתנה.
ירידה הדרגתית בכושר גופני גורמת לפחות תנועת מפרקים ופעולת שרירים ומצב זה עשוי לגרום ליציבה לקויה ולהחמרת הבעיה באופן מעגלי.

הגורמים לעומס על הגב בסביבת העבודה:

חשוב לעבוד בסביבה נכונה ובריאה

ישנם כללים רבים להתאמת סביבת עבודה נכונה ובריאה, שנקבעים לפי אופי המטלה /עבודה המבוצעת, אופי העובד, אבזור העמדה ועוד.
הנה כמה כללים חשובים שכדאי לשים לב אליהם בעבודה בישיבה:

טיפים יעילים לכאבי גב

אצל כל אדם, כאבים בגב מופיעים בעוצמה שונה ובתדירות משתנה. הסיבות הן בד"כ שחיקת הסחוס שבין מפרקי החוליות, עומס יתר על החוליות, בלטי דיסק הגורמים לגירוי של שורשי העצבים, פריצת דיסק, עקמת ועוד. בחלק מהמקרים, הכאב בגב מלווה גם בתחושה של נמלול והקרנה של כאבים לרגליים.

רבים מאתנו הסובלים מכאבי גב מוצאים את עצמם במקרים רבים נמנעים מביצוע פעולות פשוטות כמו קניות, משחק עם הילדים ויציאה לטיולים, ומוגבלים בתנועתם.

הדרך להקל על עצמכם עוברת דרך הפחתת משקל במקרה שיש צורך בכך, שיפור היציבה, הפחתת העומס על הגב בזמן העבודה, הימנעות מהרמה של משאות כבדים, ובנוסף, חיזוק ושיפור עבודת השרירים.

יש לכם גב! טיפים מצוינים ופשוטים לטיפול בכאבי גב

איך להקל על פעילויות היומיום:

אהבת את המאמר?

שיתוף ב facebook
Share on Facebook
Call Now Button
× מוזמנים לפנות בוואצ אפ